Ir al contenido principal

SUPORT ALS ALUMNES AMB DISLÈXIA DE REHASOFT

Què és Rehasoft? 

Es tracta d’una empresa escandinava, amb seu a Barcelona, està especialitzada en el desenvolupament de productes informàtics que ajuden a facilitar la lectura, l’escriptura i la comunicació als alumnes amb dislèxia, TDAH i baixa visió. Per tant, Rehasoft és el nom comercial també d’alguns productes TIC que comentarem a continuació. En aquesta entrada us parlarem DiTres, un programari dissenyat per ajudar els alumnes amb dislèxia en el procés de lectoescriptura. DiTres conté tres programes, que són: DiTex, DiLet i DiDoc. DiTex: És una eina d’aprenentatge multisensorial, ja que permet llegir mitjançant l’oïda. És el programa que conté la veu. DiDoc: Serveix per escanejar qualsevol document imprès. És el programa per pujar el llibre de text a l’ordinador i que la veu el llegeixi. DiLet: És un programa que suggereix paraules diferents de les quals l’usuari escriu.  

 

Com s’utilitza?


DiTex


DTex és el programa que conté les veus que llegiran perquè l’usuari escolti. Les veus es poden trobar en 20 llengües i poden ser tant femenines com masculines. A més, també es poden modificar en velocitat i entonació. El programa pot llegir qualsevol format de text (PDF, Word, pàgines web, correus electrònics, etc.). A més, el programa també permet gravar la veu en format mp3, de manera que l’usuari pot enregistrar la informació per a estudiar-la posteriorment des del mòbil, per exemple.


 



DiDoc


DiDoc serveix per escanejar documents que després el programa llegeix. A la fotografia que teniu a sota podeu veure com el text va canviant de color en funció d’allò que sona. Per tant, aquest programa serveix per llegir els apunts, el llibre de text o qualsevol document imprès que s’hagi escanejat.


 









DiLet


DiLet és un predictor de paraules, com el que tenim al mòbil quan escrivim missatges de Whatsapp. El programa suggereix una llista de paraules quan l’usuari escriu una o diverses lletres, de manera que és difícil que s’equivoqui de mot o de lletra mentre escriu. A més, en combinació amb DiTex es poden sentir les paraules. El programa també permet crear una llista de paraules més utilitzades per personalitzar les paraules recomanades i adaptar-les al nivell de cada usuari.



 

 


Quina utilitat pot tenir per aprendre llengua?






La utilitat d’aquest programari és evident, ja que ajuda els alumnes amb dificultat per llegir i escriure a poder millorar la seva competència lingüística i, de retruc, a millorar les competències relacionades amb altres àrees o matèries. Us presentem alguns suggeriments per utilitzar aquesta eina a classe de llengua.


  • Redacció d’un text amb l’ajuda del predictor i de la veu.
  • Memorització d’un poema per recitar-lo a classe.
  • Elaboració de resums i mapes conceptuals amb l’ajuda de la veu mentre s’escolta el contingut.
  • Creació d’un diccionari personal amb vocabulari nou.


Avantatges i inconvenients



Avantatges:


  • Es tracta d’una eina informàtica consolidada, ja que entre Suècia i Dinamarca sumen més de 2.000 escoles que la fan servir.
  • Es pot utilitzar tant a casa com a l’escola.
  • Entre les diferents llengües que ofereix el programa, hi ha la catalana.


Inconvenients:


  • És necessari tenir un ordinador i un escàner, però no té una aplicació per al mòbil o tauleta.
  • No en sabem el preu, ja que a la web no el diu.
  • Existeixen diverses extensions de Google, molt més funcionals, com ara Read&Write, que fan les mateixes funcions que el programari que acabem de comentar, i a més, són gratuïtes.  
  •  

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     


Comentarios

Entradas populares de este blog

Pinturillo 2

La nueva versión online del famoso juego Pictionary llega ahora con Pinturillo 2 . Este juego nos permite jugar con amigos y desconocidos a adivinar la palabra oculta mediante dibujos. Todo ello desde la comodidad de nuestro dispositivo electrónico. Para comenzar una nueva partida, simplemente debemos descargar la aplicación o acceder a la web . Aunque se nos ofrece la posibilidad de registro, no es necesario registrarse, sino que antes de entrar a una sala simplemente tendremos que escoger nuestro nick personal.  La aplicación ofrece diversas posibilidades para entrar en una mesa de juego. Podremos acceder directamente a una mesa pública aleatoria, entrar en el lobby  global con la lista de todas las mesas y, además, crear nuestra propia sala privada con accesso restringido por contraseña. Tanto en el lobby  general como dentro de la partida tendremos un chat con el que poder comunicarnos con los participantes que juegan en nuestra partida y con los que esperan para

Popplet

¿Qué es? Popplet es una herramienta web 2.0 que permite crear mapas conceptuales interactivos que puede integrar texto, imágenes, anotaciones, vídeos e hipervínculos web y cuyo contenido se almacena en la nube . Sin embargo, una vez creado nuestro esquema o mapa conceptual lo podremos insertar en un sitio web, exportar a .jpg o a .pdf.   Popplet ayuda a los estudiantes a pensar y a aprender visualmente. Pueden capturar hechos, pensamientos e imágenes y aprender a establecer conexiones entre los distintos conceptos. Además, Popplet cuenta con la herramienta de secuenciación de globos (o popplets), por lo que permite hacer una presentación siguiendo el orden dado por el creador. ¿Cómo se puede ocupar en clases? Popplet es una herramienta muy versátil por lo que, una vez que los estudiantes tengan su cuenta, pueden realizar mapas conceptuales en colaboración con otros compañeros y luego compartir sus creaciones con el profesor y con el resto de la clase

ULearning

En las últimas décadas ha habido muchos avances en las TIC (tecnologías de la información y la comunicación). Antes era impensable poder sacar fotos, grabar vídeos o ver a la otra persona a través de un teléfono. Después del comienzo de e-learning , se ha extendido el uso de nuevas tecnologías como Wireless Fidelity (Wi-Fi), General Packet Radio Service (GPRS), Bluetooth e InfraRed. Estas tecnologías permiten la conexión a la información casi a cualquier sitio y a cualquier hora a través de los dispositivos móviles como ordenadores portátiles, PDAs (personal digital assistants), tabletas y teléfonos móviles. Gracias a tal movilidad ha nacido “ m-learning ” (mobile learning). Combina el área de enseñanza-aprendizaje y el uso de los dispositivos móviles. Ahora presentamos el concepto de u-learning (ULearning o ubiquitous learning): u-learning =  e-learning + m-learning. Según Abdulrahman Alsheail (2010), todavía no se ha fijado la definición de u-learning. Incluso algunos lo ll